woensdag 17 december 2014

Ik ben die moeder

Ik ben die moeder die je voorbij ziet fietsen met een knulletje van vijf achterop
Ik ben die moeder die hem zelf nog niet kan laten fietsen, omdat hem dat niet lukt
Ik ben die moeder die hem zo weinig uit spelen laat gaan, omdat hij anders te veel prikkels binnen krijgt
Ik ben die moeder die haar zoon van zeven 's morgens op de bus zet en hem moet missen de hele dag, omdat de maatschappij om hem heen andere verwachtingen heeft.
Ik ben die moeder die haar idealen heeft om moeten zetten tot hoop op een goede toekomst
Ik ben die moeder die gedroomd had van gezellige onderonsjes met al haar kinderen aan tafel tussen de middag en daar afscheid van heeft moeten nemen.
Ik ben die moeder die altijd gedacht had "normaal" te zijn. Niet stil te staan bij hoe haar kinderen zouden zijn.
Ik ben die moeder die urenlang bij elkaar in de bus zit voor het zoveelste ziekenhuis- of instantiebezoek.
Ik ben die moeder die niet gerust op het schoolplein staat te wachten, want ik weet nooit hoe zijn dag nu weer verlopen is.
Ik ben die moeder die niet altijd wilt hoeven uitleggen waarom hij zo reageert.
Ik ben die moeder die geniet van die even rustige momentjes, waarbij ze niet hoeft na te denken 'wat  nu'.
Ik ben die moeder die een heel ochtendritme op de planken heeft staan, omdat haar zonen anders de dag slecht beginnen.
Ik ben die moeder die zich soms wel eens afvraagt wanneer ze zich geen zorgen hoeft te maken om haar kinderen.
Ik ben die moeder die emotioneel raakt bij de simpelste gesprekken met haar kinderen.
Ik ben die moeder die staat te janken als haar oudste zoon met een 'waarom' vraag aan komt zetten.
Ik ben die moeder die zich ook wel eens afvraagt waarom haar kinderen nou 'zo' zijn.
Ik ben die moeder die wel eens licht jaloers kon wezen als het bekende 'kijk mijn kind nou' opdook.

Maar ik ben ook die moeder die alleen maar kan lachen als ze haar prachtige kinderen bekijkt
Ik ben die moeder die ze dagenlang knuffelt en aan het lachen wilt maken.
Ik ben die moeder die ze een onbezorgde jeugd wilt geven, ook al lukt dat niet altijd.
Ik ben die moeder die soms wel eens verloren raakt in de onschuld van haar dochter, omdat zij nog zo zorgeloos is.
Ik ben die moeder die zich geregeld bewust moet maken van wat er inmiddels wél goed gaat.
Ik ben die moeder die zich wel eens schuldig voelt over hoe ze denkt.
Ik ben die moeder die toegeeft dat ze ook maar menselijk is.

En ik ben die moeder die geleerd heeft anderen niet te beoordelen op wat je ziet, want je kent nooit het hele verhaal.
Ik ben die moeder die door haar kinderen wijzer geworden is van wat er leeft om ons heen
Ik ben die moeder die bewust is en dankbaar is voor het leven dat ze leidt.
Ik ben die moeder die altijd het positieve wilt blijven inzien, hoe het leven ook mag lopen.

Want als er iets is, dan ben ik zeker die moeder die er altijd voor hen zal zijn.

2 opmerkingen:

  1. Mooi voorbeeld voor alle andere moeders! Een betere wereld begint bij een goede opvoeding en goede moeders. Vrouwen zijn namelijk de echt heersers op de wereld. Zonder vrouwen heeft geld en macht geen enkel nut! Daarom is het zo belangrijk dat we een goede band creëren met de kinderen om ze verder te helpen op deze wereld.

    BeantwoordenVerwijderen