maandag 1 juni 2015

Verandering

Zoals je al ziet is de naam van mijn blog gewijzigd. Ik ben geen Multimamaja meer, maar Yanadi.

Yanadi is een oude nickname van mij die ik graag gebruik en het staat voor mij voor zoveel meer dan een simpele nickname. (uitleg volgt verderop)
Uiteraard was ik er trots op om een multi mama te zijn, maar nu de kinderen ouder worden en er steeds meer tijd voor mij komt, ben ik me ook gaan beseffen wie ik ben. Steeds meer en meer vallen er puzzelstukjes op zijn plaats en leer ik wie ik ben. Te vroeg ben ik in het moederschap gerold en heb nooit echt aan mijzelf kunnen werken. Te weten wie ik werkelijk ben, waar ik goed in ben en wat ik leuk vind. Tuurlijk had ik mijn hobby's wel, maar ze waren altijd vrij oppervlakkig. Ik ben dol op lezen, gamen en leren. Ik ben nieuwsgierig van aard, maar ik heb de afgelopen jaren juist ook veel geleerd hoe het is om moeder te zijn. Hoe en wat het beste werkt voor jezelf en waar je je goed bij voelt om zo de kinderen stabiel en gelukkig op te laten groeien.

Maar nu de jongens de laatste tijd overdags compleet weg zijn en Lorièn nog dutjes doet, is er meer tijd voor mijzelf vrijgekomen. Ik hoef niet meer tussendoor naar school te racen, op de klok blijven kijken. 's Morgens vertrekken de jongens om 7:45 met de bus en op maandag, dinsdag en donderdag zijn ze rond 15:45 thuis en op woensdag en vrijdag rond 13:15. Ze komen zelf thuis, ik hoef ze niet op te wachten, dus ik hoef niet stante pede een activiteit uit mijn handen te laten vallen.
Daar ik nog bewust thuisblijfmoeder ben en wel met alle liefde mijn werk vanuit huis doe voor Houvast Magazine, maakt het wel dat ik veel tijd "over" heb naast het huishouden en knuffelen met madam. Ik kan vaker even een momentje voor mezelf pakken en om heel eerlijk te zijn, vind ik dat ik dat wel verdiend heb. Ik was net zestien toen ik wist dat ik mama werd en ik ben net vijfentwintig geworden. Negen jaar geleden besloot ik om mijn hart te openen voor het grootste wonder wat er zich ooit heeft plaatsgevonden in mijn leven. En daar volgden nog twee andere wonders achteraan. En dat is oké. Ik heb daar volledig vrede mee, uiteraard, maar het neemt niet weg dat ik mezelf wat op 'pauze' gezet heb en me volledig gestort heb op het moederschap. Wat inmiddels met twee autisten in huis en een ondeugd van een dochter nog best pittig is.

En wie ben ik nu dan? Aangenaam, ik ben Anne. Moeder van drie prachtige kinderen, trotse echtgenoot van Michael, maar bovenal ook mezelf. Ik hou van gek doen, lezen, opgaan in de fandoms die ik leuk vind, gamen. Gamen vind ik fantastisch om te doen. Ik ben altijd al wel een gamer geweest en zat al vroeg Red Alert tegen mijn stiefbroers en vader te spelen. Met Mario Party op de N64 behoorde ik bij de besten(wat al best makkelijk is als je een van de oudsten in huis bent). En nog steeds hou ik van gamen. Ik doe dat graag in mijn vrije tijd! Ik ben zelfs deel van een Youtube series die ik samen maak met mijn geweldige echtgenoot Michael en mijn beste vriend. (Dat zijn twee aparte personen, ja) Een Minecraft series nota bene en ik vind het leuk!
Ik hou ook van schrijven, ik ben al aan zoveel verhalen begonnen en ik heb ze nooit afgemaakt, wat ik hoop wel te kunnen doen in de loop der tijd uiteraard.
Ik ben intelligent en pluis graag dingen uit!

En wie is "Yanadi" dan. Voor de oplettende lezer valt de naam 'Yana' mogelijk op. Dit is de tweede naam van Lorièn en die naam gaat jaren terug en betekent veel voor me. Deze naam is ontstaan uit vele lange gesprekken die ik jaren terug met mijn beste vriend gevoerd heb in een moeilijke tijd. Yana is niet zomaar een naam, maar een afkorting voor You Are Not Alone. Voor de oplettende Whovian: Deze naam had ik al voordat ik Doctor Who begon te kijken. Mijn verbazing was dus ook groot toen ik de aflevering met Derek Jacobi zag als de Master...
Al gauw wilde ik die nickname graag gebruiken in games etc, maar Yana was uiteraard al bezet. Ik was toen net getrouwd en had diverse dingen erachter geplakt, maar toen ik 'Di' erachter zette van mijn "nieuwe" achternaam, was de naam Yanadi geboren.

Op het punt dat ik mezelf weer begin te leren kennen en het tijd is voor zelfreflectie, neem ik graag mijn nickname weer aan. Er is nog zoveel nieuws te leren over mij en wat ik kan en waar ik goed in ben, dat ik het tevens wel wat spannend vind om zo door te gaan.
Multimamaja laat ik achter mij, Yanadi hoort bij mij.

Tataaaaa!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten